Juleyoga

Posted on Updated on

Min plan er, at jeg fra i dag af starter min egenpraksis op igen i yoga. Jeg har ikke passet min yoga så godt igennem året, der er gået, omend jeg dog har en praksis, så vil jeg gerne have den mere implementeret i min dagligdag igen.

Så min 21 dages private “komme tilbage i en god vane af yogapraksis” starter i dag den 24. december. -Og jeg synes, det er en fantastisk god gave til mig selv ❤

Det har været et udfordrende år på godt og ondt. Jeg bærer konstant en skrigende sorg i hjertet over min mor men også over, at min elskede 16 årige søn, er flyttet op til min far. Han har det godt og vi var enige om, at det var bedst for ham, da han startede på HHX i Aalborg og vi ikke kan sælge vores hus lige pt. Han klarer sig godt og trives med skolen og min far er også blevet gladere. Men det savn, jeg har i hjertet skal man nok være mor for at forstå.

Plus der også har været andre følelsesmæssige udfordringer i løbet af året, som jeg ikke ønsker at dvæle ved.

Der er dog ingen tvivl om, at jeg har meget at være taknemmelig for. Min søn klare sig så godt, mine to små børn trives og er glade, jeg har en fantastisk mand og gode venner og familie. Et dejligt job og kollegaer, en virksomhed der er på vej og min dejlige hest, hunde og andre dyr. Så jo, jeg har en del at være ydmyg og taknemmelig over.

Min julepraksis i dag den 24. december

Min intention i min yoga i dag var kærlighed, taknemmelighed og tilgivelse af både mig selv og andre.

Musik var Snatam Kaur; The Essential

Jeg startede med at sidde med lukkede øjne i halv lotus og trække vejret dybt og roligt ca. 4 min.

Jeg lod kroppen selv bestemme og det kom der nedenstående beskrivelse ud af. (min intention er ikke at beskrive øvelserne i dybden lige her men bare fortælle om min praksis i dag)

Herefter nogle siddende øvelser; skuldrerul, sidestræk, stræk af hals og nakke, twist, siddende hofteåbner og hofterul. Efterfulgt af stående på alle fire; Kat/ko med twist/balance løft en arm og modsat ben sammen og derefter modsat nogle gange. Op i hundestrækket og blødgøre akilleshælen, delfinen, duen.

Solhilsener ca. 10-15 min. slutteligt med variationer og fysiske udfordringer op. Herefter trekanten og andre stående øvelser. Hovedstand i stolen 1 min x 3.

Ned og ligge på ryggen, knæ til ene side skiftevis, broen, klods under lænden og ligge i en restoritativ hofteåbner. Herefter Savasana, hvor jeg lyttede til Snatam Kaurs “Servant of grace” Slutteligt meditation til stearinlys og lytte til Snatam Kaurs; “long time son” med dyb vejrtrækning og arbejde med følelsen af kærlighed, taknemmelighed og tilgivelse.

❤ Namaste ❤

Leave a Reply

