Yoga 3. dag

Posted on Updated on

I går fik jeg ikke dyrket yoga, grundet vi skulle til julefrokost meget tidligt og kom sent hjem. Men jeg havde kalkuleret den del ind i min lille ” komme tilbage i en god yogavane på 21 dage”, så det er ok.

i dag har jeg fået praktiseret og det var dejligt 🙂

Intention: Være i nuet, giv slip og kreativitet

Tid: Ca. 1 time og 15 min.

Musik: Adele 25

IMG_3261-1

Øvelser: 

I dag har jeg også ladet kroppen selv bestemme. Det vil jeg gøre i hvert fald de første syv gange, hvorefter jeg nok går igang med at lægge et decideret program.

Siddende øvelser med grounding og dybe åndedrætsøvelser først. Herefter en del strækøvelser, både nakken, hovedrul, sidebøjninger, armstræk, twist, hofteåbnere mv.

ned og ligge på maven; Cobra, hund x nogle stykker, duen, hund, planke med side løftet, planke, armbøjninger et par stykker, hund, kriger op at stå.

Stående; foroverbøjninger, sidestræk, trekant

Ned på ryggen: Mavebøjninger, løftede ben med venepumpeøvelser, klods under lænd -restoritativ

Savasana ca. 10 min med fokus på åndedrættet

FullSizeRender-7

Fordybelse foran brændeovnen med tegning. Jeg er ikke den store tegner men det er faktisk heller ikke vigtigt. Det var processen og fordybelsesdelen i det, der var vigtig.

FullSizeRender-5

Jeg er ikke den store tegner og min lotus er blevet vind og skæv, men det er faktisk heller ikke så vigtigt. Det vigtige er at være i nuet og nyde processen. Den øverste tegning tegnede jeg den 23.6.14 og den nederste i dag. Så det er den første tegning, jeg har tegnet siden den 23.6. 14. Det skal der laves om på og det er en hyggelig aktivitet, der jo også kan gøres med børnene ❤

Leave a Reply

