Yoga dag 5

Posted on Updated on

I går fik jeg ikke dyrket yoga. Sådan er det bare og jeg vil ikke ærger mig over det. Dagen gik med mange andre ting; indkøb, samvær med familien, Roxy og besøg af en sød veninde, der kom til kaffe.

IMG_3303

Intention til dagens yoga: 

Min intention i dag var fokus på selvhealing af indre barn med en del meditationsøvelser.

Musik: 

Adele 25

Tid:

Ca. 1 time.

Øvelser:

Grounding med fokus på åndedrættet. -Dybe rolige vejrtrækninger, siddende foran en tændt brændeoven.

Nakkestræk til begge sider, dreje ansigtet roligt ud over den ene skulder på en udånding, indånding til lige og udånding modsat x 6

Sidestræk og twist

Siddende foroverbøjning ud over ben og med spredte ben dreje i hoften og foroverbøjning ud over det ene ben og derefter det andet. Langsom og roligt tempo x nogle stykker.

Siddende bagudoverbøjninger: Samle hænderne bag ryggen og strække nedad, så skuldrene og brystet åbnes

Liggende på maven cobra og hundestræk, løfte benene et ad gangen, duen, krokodillen

på ryggen; Fisken, lette mavebøjninger, liggende twist

Dybdeafspænding med fokus på åndedrættet og så godt jeg kunne guide mig selv igennem en bodyscan. -Det gik ok, men tror jeg næste gang bruger en af dem, jeg har til at ligge som app.

FullSizeRender
Et billede af mig selv som lille, jeg har fået af mine forældre for nogle år siden. 

Selvhealingsmeditation: Kigge på billedet af mig selv og fremkalde positive følelser for barnet på billedet via dybe vejrtrækninger og et åbent og kærligt sind.

❤ Namaste ❤

 

Leave a Reply

