klar parat skoleklar og arbejdsklar

Posted on

Pyh, aftenen er gået med at forberede til morgendagen. Sikkert noget mange børnefamilier kan nikke genkendende til.

Jeg vil derfor her dele vores forslag til madpakker til i morgen som inspiration til andre.

Bjarkes madpakke: 

Skyr med lidt agavesirup og kanel

En lille bøtte med topping; her tørret frugt og bær; morbær, rosiner, mango, gujibær

nogle frosne broccolibuketter

vindruer

en lille grøntsagsmuffin

en rugbrød med lidt smør, salat og økologisk laks

agurkestænger

1 stykke selvvalgt frugt

vand (fyld flasken kvart op og sæt i fryseren. Fyld den op om morgenen)

Røskvas madpakke:

1 rugbrød med lidt smør, salat og økologisk spegepølse

agurkestænger

1 lille grøntsagsmuffin

skyr med agavesirup og kanel

topping: Mandler, gujibær, morbær, tørret mango og rosiner

vindruer

lidt frosne broccolibuketter

1 stykke selvvalgt frugt

vand (som ved Bjarkes)

Husk en lille ske og gerne en serviet eller et stykke køkkenrulle til begge madpakker.

Min madpakke:

FullSizeRender-1

Vi fik racklet (total 90ér mad men egentligt ganske sundt) til aften og jeg lavede mig en lille omelet bestående af æg, champignon, selleri og løg plus lidt revet ost, som jeg kølede af og kan have i madpakken.

lidt grønt; agurk og tomater,

1 rugbrød med rødbedepesto, salat og økologisk laks

vindruer

skyr med kanel

topping: Lidt tørret frugt, mandler og byggryn

to stk. frugt

vand (som Bjarkes) med citron

Jeg har en lang dag om mandagen og skal derfor have rimelig meget mad med, så jeg ikke drøner ind og køber noget ved bageren på vejen hjem. Tror faktisk også jeg vil pakke en grøntsagsmuffins med ned i den, -just in case, da jeg i morgen kører direkte fra arbejde og ud og rider.

Her er i hvert fald lidt inspiration til madpakkerne 🙂

 

 

 

Leave a Reply

