Aftenens yoga

Posted on Updated on

Dag 2 efter min nye struktur. Tilstræber at praktiserer noget af yogaen om morgenen men de dage, jeg ikke kan nå det, er det ok om aftenen. Årh, vil gerne på et fast hold igen, så det skal jeg have undersøgt.

Intention:

IMG_3361

Giv slip, giv slip, giv slip på alt det, jeg ikke har kontrol over -også det jeg finder uforståeligt og urimeligt.

Tid:

Ca. 45 min.

Musik:

Deva Premal – moola mantra 

Øvelser:

Mange siddende strækøvlser ovenpå en lang arbejdsdag med efterfølgende en tur på hesteryg. Sidestræk, nakkestræk/rul, twist, for og bagudoverbøjnnger. stræk ud over ben, nå tæerne med hænderne.

Cobra, hund, duen, barnet

Ryggen; mavebøjninger, twist, restoritativ med rul op og ned af rygsøjlen til åndedræt, bro, klods i lænden og dyb rolig vejrtrækning.

Shavasana med fokus på åndedrættet – vekselåndedrættet

Ca. 10 min meditation til moola mantra

Ro og lethed i krop og sind og slip alt, der ikke gavner mere. Nu en god lang nats søvn.

❤ namaste ❤

Leave a Reply

