Me a yogaholic ;-)

Posted on

I dag er det egentligt dag 4 i min lille yogadagbog. Jeg fik ikke skrevet om min yoga i går. Men fik dog dyrket yoga i går.

I dag, har jeg stort set ikke lavet andet end at dyrke yoga, hvilket har været en fornøjelse 🙂 Jeg er så priviligeret, at jeg har fået lov at undervise i yoga på min arbejdsplads. Jeg arbejder med asylansøgere, -børn og unge og i dag har jeg undervist unge asylansøgere i yoga skiftevis på hold og skal igen undervise dem næste torsdag, samt et andet sted hver onsdag og de andre dage på den skole, hvor jeg er tilknyttet.

De unge mennesker gik på med mod og åbent sind og var ikke begrænsede af forskellige kulturer, religioner, at de var drenge og jeg en kvinde mv. Det var en helt fantastisk oplevelse med masser af nærvær og restoritativ yoga. De unge mennesker gik fra timerne mere afslappede end de kom ind til dem.

Så min krop er noget brugt, da jeg jo selv har deltaget aktivt i timerne og ikke kun har guidet verbalt. Jeg taler engelsk med dem men der kan være en sprogbarriere, der gør, at jeg hver gang må vise øvelserne fysisk også.

Så min egen yoga i dag, har simpelthen været en yoga nidra afspænding med Swami Janakananda, -Helheden i din natur på ca. 20 min. Men det var bestemt også rart ovenpå en hård men fantastisk dag 🙂

 

Næste gang jeg skal undervise en hel dag, vil jeg tage et tæppe med til mig selv og yoga nidra på mobilen og nogle høretelefoner også i pausen give mig selv sådan en afspænding, så jeg kan være frisk og klar til holdene, der kommer til yogatimerne efterfølgende.

❤ Yoga has no boundaries ❤

Leave a Reply

